Hoe gaat het met jullie

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Hoe gaat het met jullie

Bericht door Esther »

Hoe gaat het met jullie in deze quarantainetijd?

Met mij gaat het goed. Mijn leven bestaat uit werken, buitensport met een vriendin en natuurlijk veel tijd doorbrengen met Mukkie.
In mijn omgeving is er een aantal mensen met Corona-achtige klachten waaronder collega's en buren. Zelf heb ik tot nu toe nergens last van. Vlak voor de lockdown had ik gelijksoortige klachten maar of dit corona was of toch een verkoudheidsvirus, geen idee. :weetnie:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Hoe gaat het met jullie

Bericht door Eldrid »

Met ons gaat het goed hier. Alle dagen zijn zo'n beetje allemaal hetzelfde. Teun geeft ons gelukkig heel veel afleidng en reden om naar buiten te gaan. Voordat de lockdown begon heb ik wel langere tijd last gehad van duizeligheid en een paar dagen koorts en hoofdpijn. Joep was wat verkouden. Maar we zijn allebei gelukkig weer opgeknapt. Verder niemand in de buurt die echt ziek geworden is.
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Hoe gaat het met jullie

Bericht door Donna »

Ook hier gaat alles gelukkig goed. En ook hier hebben we voordat de lockdown inging behoorlijke klachten gehad. Ik ben een week de bank niet afgeweest. Jaap had contact met de huisarts en die zei dat er in die periode ook een ander, best heftig virus actief was. Dus we weten eigenlijk niets.
Vorige week genoten van het mooie weer: met de fiets eropuit. Veilige manier om zowel buiten als veilig te zijn. Inmiddels heb ik twee vluchten gedaan om mensen te repatriëren. Heel bijzonder en dankbaar. Verder is het schema erg leeg. Het zijn op dat gebied barre tijden en we kunnen alleen maar uitzien naar betere. Jaap werkt door en daar vindt het werk op gepaste afstand van elkaar plaats.
Verder natuurlijk zoveel mogelijk leven volgens de aanwijzingen. Bezoek aan ouders vindt niet plaats, behalve een keer naar Jaap’s moeder, waarbij het bezoek in de tuin kon, omdat je daar ver uit elkaar kunt zitten.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is en blijft en dat geldt natuurlijk ook voor iedereen die jullie lief is!

Sluit me aan bij het credo: Houd vol!!!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Hoe gaat het met jullie

Bericht door Helene »

Met ons gaat het ook goed. Wij wandelen elke dag in het bos , ik doe af en toe boodschappen en wij blijven verder thuis, we zijn gezond .Een keer per week zetten we rond 17.00 uur hapjes en drankjes op tafel , onze kinderen doen dat ook en dan gaan we face timen, bijpraten en proosten. Onze oudste zoon woont in Straatsburg , daar zijn de regels heel streng geweest , worden vandaag versoepeld. Onze jongste zoon werkt als maanmannetje op de ic en die maant ons iedere keer tot thuisblijven. We leggen ons bij de regels neer en hopen dat het snel voorbij is . Alle goeds iedereen Groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Hoe gaat het met jullie

Bericht door FENNA »

Hier ook alles ok
Elke dag onze wandeling in het dorp en na de middag af en toe eens een fietstocht
Wij houden ons zo veel mogelijk aan de regeltjes zodat we zo vlug mogelijk terug naar het gewone leven kunnen
Sinds de lockdown zijn mijn ouders 2x in onze tuin komen zitten weliswaar op veilige afstand en zonder iets te drinken of te eten wat super saai is maar bon
Met Fenna terug gaan wandelen in losloopgebied en vooral naar de hondenkapper is het eerste wat op de planning staat vanaf we uit lockdown zijn
Groetjes aan iedereen en hou het gezond :duim:
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Hoe gaat het met jullie

Bericht door Nicoline »

Fijn om te lezen dat het met jullie goed gaat; hier is ook alles in orde. Al moet ik zeggen dat het wel een zware tijd is. Hier in Brabant is het een af en aan rijden van ambulances en toen we laatst die peelbranden hadden met voortdurend die laag overvliegende blus helicopters leek het wel een oorlogsgebied. We zijn super voorzichtig omdat Hans een auto-immuun ziekte heeft moet hij erg oppassen. We komen dus eigenlijk nergens meer en blijven in en rond het huis. Gelukkig hebben we heerlijk weer gehad en een fijne tuin. Al het zaaigoed dat eigenlijk bedoeld was voor onze moestuin in Frankrijk hebben we hier in potten gestopt. Sla en rucola kunnen we nu al eten ; tuinbonen en erwtjes zijn in de maak. Wel handig want boodschappen doen is een crime. Veel mensen houden zich niet aan de regels en ik ben echt bang besmet te raken en Hans aan te steken. Molly ondertussen vindt het heerlijk om zoveel aandacht te hebben en ons de hele tijd om haar heen te hebben. We wandelen regelmatig ook in wat andere gebieden op zoek naar plekken waar zo min mogelijk mensen zijn. Het is een bizarre tijd, gelukkig kan ik ook goed vanuit huis werken dus dat loopt gewoon door. De academie is wel in elk geval tot september gesloten en we moeten maar afwachten hoe de situatie dan zal zijn, met veel internationale studenten is het ook zeer de vraag hoe we dan verder gaan en wie er zal komen opdagen. Maar dat is nog ver weg; eerst maar eens de komende tijd goed door komen zonder ziek te worden, liefs voor allemaal en Stay Safe !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Hoe gaat het met jullie

Bericht door mleentje »

Ook hier alles goed vanuit het ‘dodelijkste’ Covid-19 land ter wereld. Rondom horen we wel over of komen we op gepaste afstand genezen patiënten tegen maar bleven zelf tot nu toe gespaard. Dochter heeft wel haar wereldreis moeten onderbreken en 14 dagen in quarantaine gaan. Ondertussen woont ze terug ‘thuis’. Het werk op kantoor gaat door ‘met gesloten deuren’ zoals dat dan heet. De wandelingen met,Guus zijn contact hoogtepunten van de dag, al doe ik de lange wandeling wel of ‘s morgens vroeg of ‘s avonds. Overdag is er veel te veel volk op de been. Fietsen is nu heerlijk, al nemen wielertoeristen stilletjesaan steeds nadrukkelijker de weg in. En ja, winkelen is gewoon niet leuk. Onvoorzichtigheid, angsthazerij en discussies zijn de regel. Lange rijen ook waarin netjes afstand wordt gehouden om dan eens in de winkel vaak achter een vies mondmasker verscholen en met nog viezere handschoenen aan zich als een cowboy/politie te gedragen. We maken er het beste van. Ondertussen geniet ik vandaag van een reuzegroot moederdag boeket! En last but not least; als alles goed gaat wordt Guus volgende zaterdag getrimd.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie