uitgeblust??

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

uitgeblust??

Bericht door Helene »

Zitten we allemaal uitgeblust in de tuin of binnen? Wij wandelen elke morgen met Escher in het bos , daar is het heerlijk koel en wil hij spelen met stokken , hij vind er een en wij moeten ermee voetballen en Escher rent er dan achteraan. Op een gegeven moment is zijn pijpje leeg en sjokt hij weer met ons mee. In de middag ligt hij op het koele grasveld en hij krijgt dan een ''ijsje'' , ik maak kippenbouillon , gewoon van een blokje en dat vries ik in, in een plastic bekertje, succes verzekerd , leuk om hem zo te zien genieten.Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: uitgeblust??

Bericht door Bor »

Hier vooral binnen en anders aan de Berkel, waar Bor en Mika door het water waden. In de avond en de nacht lekker in de tuin, met een emmer lebberwater bij de hand. De gang met koude tegels is favoriet en (het liefst middenin) de keuken, daar waar de tocht heerlijk over de grond waait.
Er word weinig gehijgd, dus het is koel genoeg nog voor ze. Hier een koeler huis en meer schaduwplekken dan op de flat in Arnhem. Lekker op dit moment!
Bor speelt binnen af en toe met z'n dooie eend met broekje (hij sjouwt het ding wat heen en weer en laat 'm trots zien :gek: )en Mika speelt gewoon haar oude ritme, die heeft minder last van de hitte, lijkt
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: uitgeblust??

Bericht door mleentje »

Guusje is kalm. Hij past zich aan. Wandelen doen we of ’s morgens vroeg of wat later kort. ‘S Avonds volgt dan een lange wandeling. Hij geniet van de putten die hij in de lente onder de struiken gegraven heeft.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: uitgeblust??

Bericht door FENNA »

Wij starten de dag met de ochtendwandeling die ongeveer een uurtje duurt omdat we vele vriendjes tegenkomen waar ze dan mee wil spelen
Na de middag gaan we naar het bos waar we Fenna ofwel op de hondeweide laten spelen ofwel als het onder de 25 graden blijft de korte wandeling maken
En om af te sluiten de avondwandeling waar we dan terug al de vriendjes van s'morgens tegenkomen
Ik heb niet de indruk dat het voor Fenna te warm is maar ik verdraag die hitte niet meer
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: uitgeblust??

Bericht door Sjef »

Sjef is gelukkig twee wkn geleden getrimd dus hij kan nu gelukkig zonder zijn dikke berenvacht rondlopen. Ook hier is het ‘s morgens de grote ronde, tussen de middag een kortere (alhoewel sjef vaak wel verder wil maar vergeet dat hij ook nog terug moet, ik heb al een paar keer meegemaakt dat hij opeens midden op straat gaat liggen ) en ‘s avonds wisselt het; volgens mij ligt dat aan mijn schoenen.....onhandige schoenen aan dan wil hij de grote ronde, ben ik volledig uitgerust met alles erop en eraan dan loopt hij een zeer kort rondje :blob: Ik volg maar gewoon. Verder hebben we hier een vijver waar veel uit wordt gelebberd, ook een schelp met water en speeltjes erin maar dat vindt hij niet grappig. Wel gooi ik zijn speeltjes in de vijver die hij er vervolgens uit gaat vissen. Ook weer een goed idee om weer eens ijsjes te maken !

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: uitgeblust??

Bericht door Nicoline »

Wij zijn in ons huis in Frankrijk, en de dikke natuurstenen muren houden hier de warmte wel buiten, overdag de luiken dicht en 's avonds lekker laten doorwaaien. Molly ligt languit op de koude plavuizen, of in de schaduw onder de appelbomen in de boomgaard. Grote wandelingen maken we niet, maar ze wil ineens wel graag richting Maas waar ze dan heerlijk doorheen kan spetteren. Het water staat zo laag dat van zwemmen geen sprake meer is, maar dat vindt ze wel best. Net als vorig jaar heb ik yoghurt ijsjes voor haar gemaakt, en omdat we een meloen hadden schoongemaakt heeft ze daar als gourmet fruithond een topping van meloen op gekregen; tja . Ze smult er wel van!! Voor volgende week worden hier echt heel hoge temperaturen verwacht; dan gaan we even een paar daagjes richting kust. Ben benieuwd of ze in zee wil zwemmen, ik zal foto's maken.
Afbeelding
Plaats reactie