hondenweer

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

hondenweer

Bericht door Helene »

Over de fietsen in de garage hangen de natte handdoeken te drogen die we voor Escher gebruiken voor hij naar binnen gaat. Hij houdt niet zo van afdrogen, het liefst rent hij naar binnen om zich langs de stoelen te wrijven of langs onze broeken. In de garage ruikt het naar natte hond, ik hoop op beter weer Groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: hondenweer

Bericht door maria »

Het fijne van dit weer is dat je niemand tegen komt buiten. Net of alleen mijn aire uitgelaten moet worden :-)
Andere honden kunnen het waarschijnlijk héééeel lang ophouden.

Aire maakt het niks uit hoor, een miezertje of een hoosbui, no problemos.

Het afdrogen was eerder wel een probleem, dan krijste hij de hele buurt of bos bij elkaar. Maar inmiddels is hij zo vaak afgedroogd dat hij op een gegeven moment zelf ook door had dat het krijsen geen enkele indruk maakte.

gr.Maria
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: hondenweer

Bericht door Bor »

Hier ook handdoeken. Die hangen buiten en binnen ruikt het helemaal naar natte hond... zo gaat dat! Ik zelf heb niet zoveel last van dit weer. Baasje wel.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: hondenweer

Bericht door Sjef »

ook hier hetzelfde hoor......Ron denkt er over om een regenjas voor Sjef te kopen maar dat vind ik nog een beetje te ver gaan. Aan de andere kant; het duurt best lang voordat hij droog is en als je pech hebt dan is hij net een beetje droog en dan ga je weer de volgende bui in. Sjef probeert ook altijd om snel naar binnen te rennen en uitgebreid over de vloer te dweilen en tegen de rand van de bank en het bed om zich droog te wrijven. Als ik aankom met de handdoek dan volgt er een race door het huis totdat ik hem te pakken heb en dan vindt hij het eigenlijk toch best wel een beetje lekker.....

groet jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondenweer

Bericht door mleentje »

Tja nat weer en afdrogen. Hier liggen ook de handdoeken klaar. In de hal voor als we gaan wandelen en in de keuken voor als hij de tuin in gaat. Meneertje ‘moet’ de tuin in na de wandeling. ONMIDDELLIJK. De dorst moet gelest in de kleine vijver. Bij het afdrogen wordt hij plots weer puppie: op de rug, poten omhoog en happen naar de handen maar! Onze ‘puppie’ is 3 vandaag. Of hij ooit volwassen wordt is maar de vraag.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: hondenweer

Bericht door Helene »

mleentje schreef:Tja nat weer en afdrogen. Hier liggen ook de handdoeken klaar. In de hal voor als we gaan wandelen en in de keuken voor als hij de tuin in gaat. Meneertje ‘moet’ de tuin in na de wandeling. ONMIDDELLIJK. De dorst moet gelest in de kleine vijver. Bij het afdrogen wordt hij plots weer puppie: op de rug, poten omhoog en happen naar de handen maar! Onze ‘puppie’ is 3 vandaag. Of hij ooit volwassen wordt is maar de vraag.
och is hij al weer 3 , van harte gefeliciteerd enne :willen we wel dat ze volwassen worden. Escher is 9,5 en als hij afgedroogd wordt hoop ik dat er niemand in de buurt is ,Escher gromt en grauwt ,draait zich schurkend in het rond en als je hem niet kent zou je denken Hélène wordt vermoord!! Groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: hondenweer

Bericht door Eldrid »

Vooral het 'droogrennen' vond ik altijd het leukste.
Het grote feest van tegen de meubels aan schuren zodat je halve huiskamer verbouwd werd. :lol:
En de lucht van natte hond... tja die nam ik dan maar op de koop toe :D
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: hondenweer

Bericht door Donna »

Ook hier een feest als La Principessa na een wandeling in de nattigheid weer naar binnen kan. Ze vindt het afdrogen in eerste instantie echt een heel slecht idee; het liefst rent ze, net al de rest, gewoon naar binnen. Daar lekker tegen alles aanschurken wat ze tegenkomt; muur (wit!!!!!!!) tafels, stoelen en de bank.
Ze weet al als we thuiskomen in natte toestand dat ze in de hal moet wachten. Niet leuk, maar hé, wie weet levert het straks wat op.....
Als ik eenmaal begin met afdrogen, begint ze te kwispelen; het is eigenlijk best fijn, die extra aandacht. Na het drogen naar binnen, soms nog even via de stoelen aan tafel, voor je weet maar niet, extra droog!
Daarna vaak een kleine beloning; wat lekkers voor alle inspanning! Het valt uiteindelijk niet mee een Airedale te zijn :D
Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: hondenweer

Bericht door Esther »

Benthor vindt afdrogen verschrikkelijk en gaat dan tegenstribbelen en brommen. Vooral zijn buik vindt hij heel erg. :mrgreen:
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: hondenweer

Bericht door Helene »

Esther schreef:Benthor vindt afdrogen verschrikkelijk en gaat dan tegenstribbelen en brommen. Vooral zijn buik vindt hij heel erg. :mrgreen:
ik herken dit helemaal , dat zullen ze wel van hun opa's hebben
Plaats reactie