dekentjes

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

dekentjes

Bericht door Bor »

Tja, nu de honden op de bank mogen... lees: Mika ligt graag op de bank, bij me. Bor ligt alleen maar op de bank als ik er net een nieuw dekentje neer heb gelegd. Even zijn lighouding erop laten drukken en dan is 't goed. Ik heb nl vandaag bij de tweedehands winkel 2 vrolijkere dekentjes gekocht i.p.v de wel werkende, maar ongezellige verhuisdeken. Die moest even ingelegen en nu is de bank weer vrij voor Mika. Die daar pas gebruik van maakt als ook ik op de bank zit, of een ander op "mijn" plekje, dichtbij haar. In de ochtend zien we altijd precies waar Mika heeft gelegen... overal!! Op de bank, op "haar" stoel, in de troon (zij woelt de deken altijd helemaal om) en ook gewoon op het hondenkussen en verder waarschijnlijk overal waar Bor ook lag. Tja, prinsessengedrag is haar niet vreemd.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: dekentjes

Bericht door mleentje »

Ha, het lijkt Guus wel. Ook die ligt gewoon overal. Knuffels komt meneertje gewoon halen als hij het in zijn kopje, pardon ''hoofd' haalt.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: dekentjes

Bericht door Helene »

Escher ligt ook overal ,meestal erg in de weg, rond 5 uur zit ik altijd bij het raam, hij komt dan voor me staan en kijkt , ik weet wat die blik betekent, mijn stoel moet opzij worden geschoven ,ik doe wat hij ''vraagt'' /'' eist'', hij komt dan naast de stoel liggen en kijkt omhoog , ook die blik ken ik , hij wil over zijn kop geaaid worden en achter zijn oren. Ook dat doe ik , mijn ene arm hangt naar beneden en aait , met mijn andere arm kan ik dan mijn boek vasthouden. Ja ik ben goed afgericht groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: dekentjes

Bericht door Bor »

:lol: Totaal herkenbaar!! Bor heeft ook zo zijn eismomenten. Hij draait z'n bochel dan richting ons en dan moet er achter z'n oor gekriebeld. Bor ligt ook het liefst in de weg. In de opening naar de keuken. In de doorloop naar de gang. Mika met haar kop op de drempel naar het balkon. Beiden op het matje voor de voordeur.... we weten dat we honden hebben!
groetjes Esther
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: dekentjes

Bericht door Bor »

Haha, het ene dekentje voldoet niet... het is te klein. Nou ja, niet te klein, maar Mika ligt gewoon liever net naast de deken, dat begrijp je. Dus nu maar proberen of ze akkoord gaat met een iets grotere deken, die haar stukje ligplek in de nacht ook bedekt. (overdag zien we haar dit niet doen, ze is slim genoeg om te weten dat ze niet naast de deken mag liggen... op een kontje of wat poten na, dan) Ik vind het hilarisch en oh zo des airedales. Maar goed, we (ver)schuiven dus nog even wat en zien wel of mevrouw dan niet verkiest de andere kant van de bank te gaan beliggen... en zo de deken voor Bor vrij stelt of iets in die trant. Inge zag het al voor zich: binnen een week is bank één groot kleed en zitten wij op de grond... het zou zo maar kunnen.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: dekentjes

Bericht door Sjef »

Haha wat zijn het toch een speciale honden hè, ze krijgen uiteindelijk alles voor elkaar precies zoals zij het wensen....waarschijnlijk zitten jullie inderdaad binnenkort op de grond, misschien mag je het dekentje lenen dat toch niet voldoet voor Mika en anders kun je wellicht nog op de verhuisdeken gaan zitten ? Wij hadden een paar maanden geleden een kussen voor sjef laten maken; een orthopedisch kussen met een speciale hoes (leek ons wel lekker voor hem ipv zijn oude opgevulde kussen met veel slijtplekken ) Dom hè van ons; sjef gaat er heel soms heel even op liggen maar dat duurt nooit lang. Hij heeft voorkeur voor de bank, zijn oude kussen of zijn schapenvachtje (natuurlijk veel te klein voor hem maar hij ligt er 's nachts heerlijk op te pitten). Vaak ligt hij ook gewoon op de grond. Soms denk je ze te begrijpen maar soms zit je er dus totaal naast :D

Groet Jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: dekentjes

Bericht door Bor »

Zo lang wij maar begrijpen dat wij er zijn voor hun wensen, dan zitten we altijd spot on....
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie