een nat pak

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

een nat pak

Bericht door Helene »

ik hoor regelmatig gesnuif en gesmak vanuit het water achter onze tuin, dat zijn karpers die aan de onderkant van de bladeren hun voedsel halen. Vanmorgen hoorde ik ook gesnuif , gehijg en af en toe een zacht piepje. Dat doen karpers niet dus ik ging snel op het geluid af. Escher lag in het water en probeerde eruit te komen, zijn voorpoten hingen over de beschoeiing en de rest bungelde in het water. Ik probeerde hem onder zijn oksels eruit te tillen maar dat ging niet. Ik zei :''Escher wacht'', ik rende naar binnen om Roel te roepen ,samen renden we naar de waterkant, Roel trok hem eruit , helemaal nat en geschrokken stond hij op de kant. Kom maar zeiden wij , hij kreeg een koekje voor de schrik. Hij werd afgedroogd , heeft even op het terras gelegen en ging toen naar binnen , hij is in een heel diepe slaap , het heeft hem veel energie gekost. Arm schaap !!
Hoe kan het dacht ik dat hij zomaar in het water viel , hij woont hier al 9 jaar! Boog hij teveel voorover om naar de karpers te kijken? Was er misschien wat anders ? Ik ging eens kijken in de borders aan de waterkant en ja , ik zag het begin van een KUIL, een verse kuil. Escher was natuurlijk zo enthousiast aan het graven , geen vrouwtje in de buurt dat hij waarschijnlijk op die manier in het water gekukeld is. Wat een doerak !! Wie wil hem kopen ??? Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: een nat pak

Bericht door Bor »

Ik ben er zeker van, dat mocht je 'm al verkocht krijgen, dat hij zich dan zó gaat misdragen, dat een ieder hem gillend gek weer terug stuurt naar de oude, vertrouwde baasjes. Jullie zijn op 'm ingesteld! Ook al worden jullie ook nog met regelmaat verrast.
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: een nat pak

Bericht door Sjef »

Oh, gelukkig ben je gaan kijken en hebben jullie hem gered ! En natuurlijk heeft hij gelijk geleerd dat een kuil graven niet altijd goed afloopt....of zou dat zo niet werken in het hoofd van een airedale ? Mmmmm nu ik erover nadenk is dat natuurlijk een domme veronderstelling van mij :D
Ron zegt ook altijd dat als iemand sjef mee zou nemen hij hem inderdaad na 5 minuten alweer terug brengt vanwege zijn wangedrag :lol:

Poot van sjef voor Escher......
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: een nat pak

Bericht door Esther »

Wat een boef! :lol:
Gelukkig liet hij horen dat hij in de problemen zat.
Afbeelding
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: een nat pak

Bericht door maria »

O, gatver, wat eng zeg.
Wat een mazzel dat je hem hoorde!

Maar ik denk niet dat hij het volgende keer laat hoor! Hou hem maar goed in de link daar bij die waterkant.

Gelukkig is het goed afgelopen!

gr.Maria
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: een nat pak

Bericht door Eldrid »

Jemig wat een schrik! En hij is al geen waterrat :shock: . Arm beestje. Je zou zeggen dat ie nu wel eens klaar zou moeten zijn met die waterkant.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: een nat pak

Bericht door mleentje »

Escher 'dacht' even een ideaal plekje gevonden te hebben: frisse grond, relatieve koelte van het water en geen vrouwtje in de buurt. Mis poes. Gelukkig hoorde je hem. Zijn diepe rust nadien zegt iets over de inspanning en de schrik. Zijn blik ach. Zou hij beseffen dat hij een berisping ontliep en dus maar zielig keek om die niet vooralsnog te krijgen? Ongetwijfeld te menselijk gedacht van mij maar met Airedales weet je nooit.
P.s. Guus slaagde er gisteren in om zich maar liefst twee maal in te kuilen. Gelukkig geen plekje aan het water voor hem!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie