kerstmarkt

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

kerstmarkt

Bericht door Helene »

elk jaar bezoeken wij Düsseldorf ,een prachtige stad met schitterende winkels, de kerstmarkt bestaat uit een slinger van kraampjes door de hele stad . Zo ook afgelopen dagen. Wij staan altijd met de camper aan de oever van de Rijn , veel boten zien we voorbij komen en ook veel cruiseschepen in de kerstsfeer, die leggen aan en honderden mensen gaan aan wal op weg naar het centrum. Escher houdt ook van kerstsfeer, hij houdt van ballen en slingers ,steekt zijn neus in iedere boodschappentas, zo van , heb jij ook slingers? Langs de kraampjes met bratwürst loopt hij heel langzaam , er moest eens wat op de grond vallen. Wat hem altijd weer intrigeert zijn de grote honden met een prachtige jas of trui met een kabelpatroon ,hij snuffelt niet altijd aan de hond maar meer aan de jas of trui, tilt hem een stukje op en ''bijt'' erin.Als we dan verder lopen kijkt Escher altijd nog eens om, heel grappig. We hebben veel gewandeld, het weer was prachtig , strak blauwe lucht en veel zon. Zoals altijd had Escher veel bekijks , hij werd veel geaaid er werd tegen hem gepraat en ja dan is Escher is zijn sas en gedraagt hij zich als het braafste jongetje van de klas. In een Weinstube kruipt hij onder de tafel en doet een dutje , passerende honden die naar hem keffen of blaffen negeert hij , daarmee ontvangt hij en wij ook goedkeurende blikken. Wat hebben wij toch een goed opgevoede hond !!!Terug in de camper wil Escher altijd op de bestuurderstoel zitten , hij houdt van mensen kijken, wij doen een stapje terug en maken zijn stoel gereed , Escher wacht even tot zijn dekentje op de stoel is gedrapeerd , hij klimt omhoog in de stoel ,schurkt zich in het rond en ja op de eerste rang :mensen kijken .groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: kerstmarkt

Bericht door Sjef »

Wat gaaf om te lezen, die escher is echt een heel relaxte hond zeg. Die kun je echt overal mee naar toe nemen, lees ik. Super. Grappig om te lezen; geen interesse in de hond maar wel in de trui :lol:

Dikke poot van sjef
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: kerstmarkt

Bericht door Bor »

Escher maakt jullie kerstsfeer compleet!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: kerstmarkt

Bericht door mleentje »

Wat een mooi verhaal en wat is die Escher een aangepaste reiziger! Ik zie het plaatje van de kuierende, slapende en op de bestuurdersstoel zittende Escher zo voor me. Het verhaal brengt me in kerststemming. Heerlijk.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: kerstmarkt

Bericht door Eldrid »

Escher is helemaal in de kerststemming gekomen!
Heerlijk verhaal en erg aanstekelijk!
Plaats reactie