Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door Donna »

Al ik weet niet hoeveel keer hebben we moeten aanhoren: "die zie je bijna niet meer, het is toch een Airedale?" Sinds een paar weken komen we mensen tegen die tegen ons zeggen: "wat leuk zo'n ouderwets ras", "wat een een ouderwetse hond".
Geen idee waar nu ineens dat ouderwets vandaan moet komen. Ben natuurlijk in mijn nopjes als anderen het opvalt dat er Airedale loopt maar om te spreken over een ouderwets ras vind ik bijzonder.

Fijne avond.

Groet,

Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door Eldrid »

Niet zeggen dat Donna 'vintage' is hoor... krijg je meteen een 'yuppen run'
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door Bor »

Deze variant ben ik nog niet tegen gekomen. Wel idd de standaard: die zie je niet vaak meer en: oh, die had oma/tante/buurman vroeger ook! Wel grappig om een ouderwetse hond(en) te hebben.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door mleentje »

Toch eigenaardig. Ik herinner me welgeteld 1 Airedale uit mijn kindertijd. In een straal van anderhalve km weet ik er nu 3. Als we het over 5 km hebben zie ik er 4. Dat is meer dan ik er ken uit heel mijn jeugd. Maar ze vallen op, de Snorries, dat wel.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door Sjef »

Ouderwets heb ik ook nog nooit gehoord, hebben jullie dan weer....wel eens iemand die zei dat ze daar vroeger op gereden had :?: bleek als kind een hobbelpaard gehad te hebben in de uitvoering van een airdedale ?. Ik kwam van de week een oudere dame tegen die bijna in katzwijm viel...ze had zelf 3 airedales gehad en viel zowat voor sjef op haar knieën. Ze had pas besloten om een lakeland te nemen; een kleine uitvoering van onze airedales. Omdat ze al op leeftijd is heeft ze voor dit ras gekozen gezien de kracht die ze hebben. Ooit een lakeland gezien ?

Groet Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door Helene »

Sjef schreef:Ouderwets heb ik ook nog nooit gehoord, hebben jullie dan weer....wel eens iemand die zei dat ze daar vroeger op gereden had :?: bleek als kind een hobbelpaard gehad te hebben in de uitvoering van een airdedale ?. Ik kwam van de week een oudere dame tegen die bijna in katzwijm viel...ze had zelf 3 airedales gehad en viel zowat voor sjef op haar knieën. Ze had pas besloten om een lakeland te nemen; een kleine uitvoering van onze airedales. Omdat ze al op leeftijd is heeft ze voor dit ras gekozen gezien de kracht die ze hebben. Ooit een lakeland gezien ?

Groet Jacqueline
ja een mini airedale , is wel heel leuk om te zien , groet hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Variatie op het thema: "die zie je bijna niet meer"

Bericht door mleentje »

Nog nooit die versie van mini Airedale gezien. Welshjes ken ik wel.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie