midlife?

Voor alle kletspraat
Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

midlife?

Bericht door Bor »

Ik denk dat Bor in z'n midlife zit. Hij is met grote regelmaat hotel-de-botel verliefd (het liefst op gecastreerde reuen) en dan krijg ik 'm niet meer mee. Luisteren..? Waarmee? Waarom? Hoezo? Met welke reden? Ik kwijl lekker achter deze kont aan en jij (vrouwtje) hebt het nakijken met je eigen kont. Daarnaast heeft Bor steeds vaker de neiging om, zodra hij denkt dat we richting auto/uitgang/terugweg gaan, niet zozeer verliefd te zijn, maar wel alle moeite te doen, om een leuke hond tegen te komen die ervoor in aanmerking ZOU KUNNEN komen... Hij waggelt zijn eigen pad, wat niet per definitie mijn pad is. Gaat steeds een stukje harder sjokken. En blijkt dan ineens weer over een hele goede conditie te beschikken, waarmee hij op zoek gaat naar iets wat ver van mij weg is. Lekker ruikt. Er goed uit ziet. De moeite waard is.
Dus af en toe loop ik met een grote beer aan de lijn op plaatsen waar hij altijd los mocht, omdat anders "de beer los gaat" :mrgreen: Even wennen weer, zo'n nieuwe fase.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: midlife?

Bericht door Eldrid »

:lol: Heeel herkenbaar. Diezel is ook met grote regelmaat verliefd op gecastreerde reuen en dan vooral wanneer die net bij de kapper vandaan komen. Het zal een parfumpje zijn van het een of ander... En ja dan neemt ie ook het hazenpad en heb ik het nakijken. Meestal blijf ik wel rustig en pas op het moment dat bij mij de paniekgevoelens beginnen te ontwikkelen... komt ie triomfantelijk aangehuppeld met zo'n blik in zijn ogen van: waar was je nou?

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: midlife?

Bericht door mleentje »

Nou, dat is iets nieuws. Bor laat niet na te evolueren. Hoe reageert Mika?
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: midlife?

Bericht door Bor »

Mika vind het geweldig, zo'n losgeslagen broer! Hij is nl ook vaker in voor een dolletje met haar. Achter elkaar aan vangen onder aan de dijk, met Bor als eerste inzet. Blaffend daagt jij z'n ranke zusje uit en dan gáán ze er op 8) Naast elkaar galopperend, zijdes tegen elkaar, happend in elkaars (spek)nek. Bor houdt Mika niet bij, maar in zijn nieuwe, stoere hoedanigheid geeft hij niet snel op. Ik vind het een heerlijkheid om naar te kijken!
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: midlife?

Bericht door Sjef »

Fantastisch toch, het lijkt net of Bor geniet ven een tweede leven, lekker dollen....zou dit door Mika komen ? Ook zou het misschien kunnen komen door de droge tijd van afgelopen tijd, een beetje vocht in de atmosfeer, allerlei nieuwe geuren. Ik merkte gisteravond aan sjef tijdens zijn uitlaatbeurt dat hij zo liep te snuiven, overal is het gras verdort maar door een beetje vocht zie je het overal opfleuren, hij had het me toch een partij druk, heen en weer lopen en weer terug, ik,dacht even dat er een loopse teef in de buurt was. Hij heeft natuurlijk ook wat veranderingen meegemaakt dus wellicht gaat hij gewoon even lekker los en misschien zelfs zijn grenzen opnieuw uittesten ?. Het blijven natuurlijk wel eigenwijze, zelf nadenkende superslimme wezens hè die airedales van ons.

Kus van Jacqueline
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: midlife?

Bericht door Sjef »

Met hij bedoel ik natuurlijk Bor: Hij heeft natuurlijk ook wat veranderingen meegemaakt dus wellicht gaat hij gewoon even lekker los en misschien zelfs zijn grenzen opnieuw uittesten ?. Het blijven natuurlijk wel eigenwijze, zelf nadenkende superslimme wezens hè die airedales van ons.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: midlife?

Bericht door mleentje »

Hm. Wellicht begon Bor zich al van voor de komst van Mika meer op andere honden te richten. Zijn gedrag was - alhoewel even vreedzaam - toch net iets anders tijdens onze vorige Forum wandeling. Voorheen bemoeide hij zich nooit met het gedrag van andere honden. Nu kwam hij (heerlijk) tussen toen haantje Guus en haantje Benthor maar geen genoeg van de wedijver konden krijgen. En ... al onze heren waren erg geïnteresseerd in de gecastreerde Golden!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie