vakantie

Voor alle kletspraat
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vakantie

Bericht door Helene »

ja we zitten nog steeds tussen de pikkende kippen met hun heel grote kuikens , Escher heeft het er heel moeilijk mee , als ze stil zijn, de kippen ,dan gaat het nog , maar als ze tokken, dan vliegt Escher als een woesteling naar voren, een boerderijcamping is dus niet iets voor Escher . We hebben vandaag een prachtige wandeling gemaakt vanaf de camping naar de heuvels en de bergen , Escher kon heerlijk loslopen en genoot daar heel erg van , hij rollebolde in het gras en heel spijtig , ik had mijn fototoestel vergeten want wat had ik leuke foto's kunnen maken . Morgen vertrekken we weer , we gaan naar Bratislawa, we zijn erg gewaarschuwd voor dieven , de fietsen aan het slot , alles binnen zetten en heel erg oppassen ,maar jullie hebben een grote hond , ja zeggen we dan en zwijgen , Escher is geen waakhond ,hij blaft nooit , alleen tegen kippen . Die zijn er niet in een grote stad . We zullen zien , groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: vakantie

Bericht door mleentje »

Wat die vrije wandeling heerlijk gevoeld hebben voor Escher!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: vakantie

Bericht door Esther »

Leuk om het reisverslag mee te lezen! :cheer:
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vakantie

Bericht door Helene »

het gaat allemaal goed, in Bratislawa hadden we geen wifi , een camping gelegen aan een meer waar veel watersporten werden beoefend , elke keer gingen we daar wandelen en kon Escher lekker pootje baden en met zijn buik in het water liggen , heerlijk afkoelen want het is erg warm. Een Slowaakse mevr. was helemaal weg van Escher en ging hem aaien en knuffelen en wij merken hoe fijn Escher het vind als er van hem foto's worden gemaakt en als hij aandacht krijgt ,hij wil gewoon niet verder wandelen maar wil zich koesteren in de aandacht. We zijn vanmiddag aangekomen op een stadscamping in Boedapest. Het is heel warm en we hebben een plaatsje met een beetje schaduw. Morgen gaan we vroeg op de fiets de stad verkennnen, Escher laten we in verband met de hitte thuis .We blijven hier een paar dagen .Honden mogen in de tram als ze een muilkorf om hebben , dat is geen probleem want Escher kent de muilkorf , hij wil die bet om doen. Groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: vakantie

Bericht door mleentje »

Ha, Escher is geen waak maar een wachthond! We hebben er hier ook zo eentje.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vakantie

Bericht door Helene »

Budapest was fantastisch , een sprookje , de efteling , prachtige grootse gebouwen in mooie kleuren , in een park in de buurt van de camping werd Escher uitgelaten , elke morgen kwam ook een hondenuitlaatgroep , dat denken wij , een hele groep kleine hondjes die enthousiast naar Escher renden , allemaal kwispelende staartjes onder de buik van Escher, hij keek eens naar beneden en liet ze hun gang gaan , het grootste hondje was een yorkshire terrier de anderen waren kleiner , het was een koddig gezicht ,nu zijn wij vanaf het Balatonmeer , heel mooi maar niets voor ons naar Papa gegaan , een mooi gebied met warm water bronnen. groet Hélène
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vakantie

Bericht door Helene »

In Papa is een prachtige luxe camping met mooi sanitair, er staan veel Nederlanders die hier komen voor de thermaalbaden. toen we aankwamen glipte Escher uit mijn handen en hij ging huppelend een rondje doen , met bokkesprongen dag zeggen tegen de aanwezige mensen. Wij haasten ons om hem te pakken , een paar uur later kwam een woedende man ons uitschelden , duidelijk opgejut door andere bejaarden die stonden nl op een afstand te kijken .mij valt regelmatig op dat oudere mensen , zo'n kort lontje krijgen .Escher had met zijn enthousiasme een glaasje wijn omgestoten ,er werd een enorm drama van gemaakt . Vanmorgen liepen de bewuste mensen ons voorbij met het hoofd afgedraaid. Ongelooflijk groet hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: vakantie

Bericht door Eldrid »

He gets wat kunnen sommige mensen toch vervelend doen. Aan de andere kant... als het geen hondenliefhebbers zijn, zullen ze ook nooit begrip op kunnen brengen voor hondenbezitters. Onbekend maakt immers vaak: onbemind. Het vergt heel wat geduld van jullie zijde. Hopelijk trekken jullie je er niet al teveel van aan. :bloem:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: vakantie

Bericht door Bor »

Tja, dit soort mensen kom je overal tegen. Als hondenbezitter, maar ook zonder hond weten deze mensen vaak nog aanleiding te vinden om boos te worden. Dat je het journaal aan hebt staan, dat je eten te hard geurt, dat je het samen te gezellig hebt... voldoende om je druk over te maken! Probeer op jouw beurt je zo weinig mogelijk druk te maken om deze oudjes en geniet van je vakantie... en van Escher met z'n streken.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: vakantie

Bericht door Esther »

Mensen kunnen zichzelf zo opnaaien van te voren waardoor ze veel bozer zijn en het gebeurde veel groter maken.

Dit weekend kwam een man boos naar mij toe omdat ik de honden tegen zijn heg had laten plassen. Ik was in gedachten verzonken toen ze daar plasten (ik heb het niet eens gemerkt) dus ik bood mijn excuses aan met de toevoeging dat ik er de volgende keer op zou letten.
Begint die man zijn verhaal opnieuw. :shock: Dus ik heb nog een keer sorry gezegd met de toevoeging dat ik er de volgende keer op zou letten. :mrgreen:

Ik denk dat hij rekening had gehouden met een heel ander vervolg van het gesprek. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: vakantie

Bericht door mleentje »

Moeilijk allemaal. Hier hebben we sinds half augustus een paar hondenbezitters die de poep van hun honden ondanks duidelijke vuilnisbakken en waarschuwingen niet opruimen. Ik erger en schaam me behoorlijk en ... krijg op de kop van niet hondenbezitters die zich ook ergeren en dat op elke hond afreageren. Zelfs heel minutieus opruimen helpt op zo'n moment niet.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: vakantie

Bericht door Bor »

Laten we ons vooral niet gaan verontschuldigen voor alle anderen, die misschien wel dingen "fout" doen, of wat minder netjes, of soms gewoon even onoplettend (hallo, wie gebeurd dat nooit?!). Al moet ik zelf ook bekennen dat ik me meer stoor dan strikt noodzakelijk aan mensen die dingen (niet) doen die ik zelf nooit in mijn hoofd zou halen :oops: Al bega ik geen scheldpartijen... zonde van tijd en energie.
Laten we vooral genieten van onze honden en "sorry" zeggen hoort standaard bij het hebben van een airedale :mrgreen:
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: vakantie

Bericht door Eldrid »

Yep we hebben een sorry-achtig rasje :mrgreen:
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: vakantie

Bericht door Sjef »

Heerlijk je verhalen over jullie vakantie. Ik volg jullie met veel plezier. Ik moest wel een beetje lachen om je laatste verhaal, trekken jullie lekker rond, wordt je soms gewaarschuwd voor diefstal, etc alles verloopt gelukkig prima en dan kom je terecht tussen een stel losgeslagen scheldende Nederlandse bejaarden........ :lol: Hoe verzin je het !!
Misschien iedereen even uitnodigen voor een wijntje met een blokje kaas met natuurlijk een mandarijntje erop geprikt :D

Liefs van Jacqueline en geniet ervan
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: vakantie

Bericht door Helene »

jaaaaaaaaaaaaaaaa, we zijn vanmiddag thuis gekomen , we kwamen vanuit Wenen in een paar etappes naar huis , in grote gebieden van Hongarije hadden wij geen wifi , helaas , Escher stond in de belangstelling , men denkt dat het een fox is , ja dat vertellen we niet tegen hem , in Hongarije vonden ze Escher zo geweldig dat hij mee mocht in het museum , of Escher het een mooi museum vond weet ik niet , hij snuffelde wel overal aan er was veel textiel bij. Ik was als de dood dat hij zijn poot zou optillen tegen dat oud textiel dat ik me midden in de ruimte bewoog met hem. Als Escher eens praten kon !!!!
We hebben het fantastisch gehad , met Escher alles goed gegaan , zijn hotspot aan de staart goed genezen en geen nieuwe meer gekregen , als hij ergens aan het krabben was doken wij er meteen bovenop
eten doet Escher tijdens de vakantie minder , Roel maakt zich dan ongerust en geeft hem over zijn brokjes lekkere dingetjes stukje worst een beetje saus wat rijst enz , dat moeten we nu weer afleren . Escher kwam thuis wilde een rondje lopen en zo juist sprong hij op de bank en zucht/te diep :hij is weer thuis heerlijk !!!!! De fotos komen nog Groet Hélène zijn kreupelheid , o ja was hij kreupel dan ???? helemaal prima
Plaats reactie