Vakantie met Ollie

Leuke, lieve en gekke foto's van je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Vakantie met Ollie

Bericht door Donna »

Deze week zijn wij terug gekomen van vakantie. Aangezien Ollie nog steeds bij ons logeert, met tussenpozen, ging zij met ons mee. De bestemming was het noorden van Spanje, waar we al eerder zijn geweest. Wij huren daar een huis, in een rustige omgeving, tussen Lloret- en Tossa de Mar in. Indertijd met Donna vonden we deze stek. Met de auto is het goed te doen en het is daar heerlijk wandelen. Voor dit jaar hadden we al geboekt, zonder te weten dat we er weer met een Airedale zouden zijn.
De reis verliep voorspoedig: Ollie zat gezellig achterin, op haar eigen plekje en overzag alles. Natuurlijk hebben we regelmatig een pitstop ingelast: allemaal konden we de benen strekken en doen wat je moet doen.
Eenmaal aangekomen op de bestemming begon voor Ollie de grote kennismaking. Rondwandelen in de wijk en belangrijker, wandelen in de bossen en heuvels waarin de wijk ligt. Het lekkere is dat je maar drie minuten hoeft te lopen, voordat je in de natuur staat.
Het huis had ze zich al snel eigen gemaakt, kleedje mee, beneden neergelegd. Ze kon binnen lekker haar gang gaan. Als het buiten te warm was, lag ze lekker af te koelen op de koude tegelvloer. Het zwembad werd goed bekeken, ze is er gelukkig niet in gesprongen.
Andere interessante uitstapjes waren naar de restaurants. Ze heeft vrienden gemaakt onder de mensen van de bediening. Bijna altijd kwamen ze aanlopen met een waterbak en extra aandacht. In één restaurant werd het zelfs zo mooi dat ze haar eigen schaaltje “Jamon Ibérico” kreeg!
Verder hebben we elke dag een fikse wandeling door de heuvels gemaakt. Meestal al vroeg in de ochtend, om het op die manier, vanwege de temperatuur, zo aangenaam mogelijk te houden.
De eerste avond, na aankomst, zaten we lekker buiten bij te komen van de reis, wijntje erbij. Toen we onder ons geritsel hoorden, in het struikgewas. Het bleken zwijnen te zijn. Die wonen in het gebied en soms komen ze ook richting de wijk. Gelukkig hadden ze door dat er nu weer mensen in het huis waren en hebben we ze de andere avonden niet meer gehoord of gezien. Tijdens het wandelen hebben we de zwijnen één keer gehoord. Ze zijn redelijk schuw. Ollie rook ze wel en bij de verse sporen moest ze extra snuffelen. Ze heeft zichzelf goed weten te beheersen en is er niet achteraan gegaan. Natuurlijk waren wij ook extra alert.
Naast de zwijnen geen vreemd bezoek gehad, behalve een paar keer van een buurtkat. Gelukkig hadden wij de ongenode gast eerder door dan Ollie en konden we ingrijpen.
Zoals altijd met vakanties, gaan ze te snel voorbij en moesten we alweer richting Nederland. De reis terug verliep ook goed, beetje gedoe in de buurt van Parijs, maar verder heel prima.
Jaap liep na de rit nog even een rondje door de buurt hier. Ollie had het duidelijk erg druk: tijdens haar afwezigheid waren er veel nieuwe geuren bij gekomen en dat moest uiteraard allemaal goed besnuffeld worden. Moe maar voldaan kroop ze daarna op haar kleed.
We kijken terug op een heerlijke vakantie!

Afbeelding

Poseren bij het zwembad

Afbeelding

Lekker in de zon aan de wandel

Afbeelding

Eten met uitzicht

Afbeelding

Poseren op het terras

Afbeeldingphoto sharing

Waar blijven jullie??.

Afbeelding

Lekker, die bubbels!


Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Vakantie met Ollie

Bericht door Eldrid »

Deze dame boft met jullie dat ze zomaar mee mag op vakantie. Heerlijk verhaal en de foto's zeggen alles. Superrrrr vakantie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Vakantie met Ollie

Bericht door FENNA »

Wat is die Ollie toch een bofkont met jullie
Een reisje naar de zon met alles erop en eraan :D
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Vakantie met Ollie

Bericht door Esther »

Heerlijk :D
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Vakantie met Ollie

Bericht door Helene »

o, wat een mooie foto's , ik hoorde al van Roel dat Ollie zo'n mooi en lief beestje was, jammer dat ik niet thuis was maar nu heb ik ze toch even gezien , een plaatje !!!! groet Hélène
Plaats reactie