de wandeling

Leuke, lieve en gekke foto's van je hond
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

de wandeling

Bericht door Helene »

Afbeelding
wij wandelen nog steeds een uur in het bos , de wandeling wordt wel steeds korter en de stok die hij meedraagt wordt ook steeds dunner
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: de wandeling

Bericht door Eldrid »

Tja, op je oude dag mag het ook wel een tikkie rustiger.
Hij geniet er wel zichtbaar van :verliefd:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: de wandeling

Bericht door Helene »

in juni telt hij de 12 jaar aan hè groet hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: de wandeling

Bericht door FENNA »

12 jaar en nog zo goed in vorm wat leuk :blij:
Fenna gaat 3 worden in juli en die moet ik bij wijze van spreken verder sleuren
Na een uurtje wandelen zou ze er bijna bij gaan liggen maar ik denk dat dit eerder de koppigheid is die naar boven komt :wink:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: de wandeling

Bericht door Helene »

o wij moeten ook regelmatig sleuren hoor , hij wil dan aan een polletje snuffelen , dat mag ,maar we willen wel door en als we hem dan aanmoedigen , zo van kom op ...gaat hij zich gedragen als een ezel, hij zet zich schrap om te blijven staan om toch zijn zin te krijgen , zo koppig is hij , altijd geweest van kleins af aan. Hij maakt het soms zo bont dat hij gaat liggen met zijn ogen dicht, zo van ik zie niks en ik hoor ook niks. Wij hebben in het bos een speciale route , soms zeg ik , zullen we eens rechtsaf in plaats van links ,dan gedraagt hij zich ook zo. Wij gaan altijd links en nu wil ik dat ook en hij gaat weer voor ezel spelen..Uiteindelijk krijgen wij onze zin wel als we willen maar nu mag hij zelf de route bepalen en wat doet hij nu??? Bij een kruispunt van paden blijft hij staan , kijkt naar ons alsof hij wil zeggen , welke kant willen jullie? Het is een grappig beest en we lachen dagelijks om zijn streken die hij nog steeds heeft. Elk voorjaar in de tuin doet hij net alsof hij alles vergeten is wat mag en niet mag. Hij doet dan dingen die hij niet mag zoals heel hard door de borders struinen, ik roep dan boos naar hem en dan gaat hij achteruit in de border zo van ok ok ,hij houdt ons nog dagelijks bezig ,wij lachen erom maar we laten onze mooie tuin niet in een maanlandschap veranderen , Groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: de wandeling

Bericht door FENNA »

Wat klinkt dit allemaal heel bekend in de oren
Meestal kan ik er ook allemaal om lachen behalve als ik bijvoorbeeld onderweg dringend naar de wc moet
Het is precies of zij voelt dit aan en gaat ze dwars beginnen doen
Ze hangt dan de ganse weg aan haar riem of blijft zitten en verzet geen stap meer
En wat betreft de tuin die ziet er sinds de coronatijd uit zoals een maanlandschap
Vorig jaar woonden wij nog op een appartement en daar had ze een stenen terras waar ze niet kon graven
Tot over 3 weken was de tuin hier nog niet helemaal in orde en kon ze er maar voor de helft in en zo kon ik haar ook in het oog houden
We namen dan ook de auto om met haar te gaan wandelen op plaatsen waar ze vrij kon lopen dus alles nog ok
Nu sinds de corona mogen we enkel in de buurt aan de riem wandelen en hebben we haar dan maar de ganse toegang van de tuin gegeven zodat ze haar energie kwijt kan
Resultaat overal putten in onze ooit zo mooie tuin :(
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: de wandeling

Bericht door Helene »

Misschien is het een idee om voor haar een zandbak te maken Ik heb voor Escher een zandbak in de vorm van een bult zand , speel zand van de bouwmarkt. Dat ligt op een hoopje op een plek waar het kan . ik verstop daar speeltjes een koekje om te stimuleren daar te graven en dat werkt.Elke dag veeg ik het zand weer op een hoop en regelmatig moet ik het zand aanvullen. Dat doe ik dus al bijna 12 jaar nog langer want voor onze vorige airedale deed ik dat ook het zijn terriërs dus gravers.Belangrijk is om dat hoopje zand tot iets speciaals te maken dus speeltjes botjes koekjes verstop ze maar en op een moment zie je dat het werkt . Succes en laat weten of het gelukt is .Escher graaft nog steeds in zijn hoopje je lacht je dood want dat hoopje is voor zo’n grote reu wel heelklein er stonden wat foto’s op het forum van zijn hoopje die zijn nu weg maar ik zal morgen een foto maken groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: de wandeling

Bericht door mleentje »

Onze Guus is een tersluikse graver; hij graaft zich in onder een struik om te genieten van de schaduw en het koele zand. Hij kan graven zonder zand te laten opspatten. Een tuin vraagt discipline. Toen onze tuin een paar jaar geleden grotendeels opnieuw was aangelegd mocht Guus een hele tijd niet meer alleen in de tuin. Zijn graafmethode heeft hij trouwens toen ontwikkeld. Voor Guus is de tuin pas echt interessant als hij op bijen en vliegen kan jagen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: de wandeling

Bericht door FENNA »

Aan die zandbak hebben wij ook al gedacht misschien toch maar eens proberen
Ik zit al te wachten op de dag dat we terug vrij (zonder riem) kunnen gaan wandelen want dat maakt haar toch rustiger
Wij spelen heel veel met haar maar het huishouden moet ook gedaan worden natuurlijk
Ondanks het graven en haar koppige momentjes is zij een fantastische hond die ons veel plezier schenkt :verliefd:
Plaats reactie