Grote broer van de kleine zus

Leuke, lieve en gekke foto's van je hond
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Grote broer van de kleine zus

Bericht door Donna »

Vorig weekend hebben wij een kennismakingswandeling gemaakt met twee Airedales die hier niet ver vandaan wonen. De situatie is dat degene van wie de bengels zijn op een wachtlijst staat voor een ingreep en op zoek is naar een logeerplaats. Via via werden wij genoemd als mogelijkheid.

Afgelopen zaterdag was het zover en zijn wij op pad gegaan. De twee waren erg enthousiast en lieten dat direct al merken. Het gaat om een reu, Fellow en een teefje, Ollie. Fellow was in eerste instantie buiten, maar na de eerste kennismaking kwam ook hij binnen. Na wat kletsen kon ik mijn oren bijna niet geloven, maar Fellow is de grote broer van het aanstaande zusje van Molly! Hij is twee en zelf ook net vader geworden, maar dus ook opnieuw broer. Ik vond dit zo grappig.

Na de koffie zijn we op pad gegaan met het span achterin de auto. De wandeling hebben we gedaan in het Twiske. Een lekkere lange ronde, langs de veldjes en het water. De twee hebben erg genoten en wij ook. Fellow hebben we aangelijnd gehouden en Ollie kon los, wel met een muilkorfje. Na de wandeling lagen ze voldaan achterin de auto.

Eenmaal weer bij hen thuis lieten ze merken dat het een prima ochtendje was geweest. We hebben nog even na gepraat en afgesproken snel weer met ze te gaan lopen.

Afbeelding

Dame en heer achterin

Afbeelding

Ollie op de voorgrond, Fellow aan de lijn

Ook voor ons was het een geslaagde ochtend. Van de volgende wandeling volgt een ander verslag!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Grote broer van de kleine zus

Bericht door Esther »

Wat leuk dat oppas mogen zijn voor dit duo :D
Weer heerlijk wandelen met twee blaffende vrienden erbij.
En het blijft een klein wereldje, dat je nu zomaar de grote broer van de zus van Molly kent. :bloem:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Grote broer van de kleine zus

Bericht door Nicoline »

Wat fijn voor jullie dat er weer airedales in jullie leven zijn en niet zomaar airedales.
De broer van het zusje van Molly, wat een grappig toeval. Zo zie je maar het is een kleine wereld ; één grote gelukkige airedale familie.
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Grote broer van de kleine zus

Bericht door FENNA »

Wat leuk op wandel met zo'n 2 kanjers :D
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Grote broer van de kleine zus

Bericht door Helene »

O wat leuk het ziet er gezellig uit , maar waarom heeft Ollie zo'n kap op ?? Groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Grote broer van de kleine zus

Bericht door Donna »

Ollie kan soms uitvallen naar een teefje als ze haar niet kent en Ollie los is. Aan de lijn geen enkel probleem en met de muilkorf ook niet, vandaar. Als we ergens lopen en Ollie is los en geen andere honden in zicht, dan doe ik de korf ook wel af. Dan kan ze doen waar ze goed in is: voor koe spelen! Zo zijn we allemaal blij.

Groeten, Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Plaats reactie